وظايف و مسئوليتهاي مدير امور آموزشي
اداره کل امور آموزشی مؤسسه عهده دار انجام تمامی امور آموزشی دانشجویان کاردانی ،کارشناسی ناپیوسته و پیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته میباشد. مهمترین وظایف مدیریت آموزشی مؤسسه به شرح زیر است:
- نظارت بر ثبت نام و تعيين واحد دانشجويان رشته هاي مختلف مؤسسه؛
- نظارت بر صدور گواهينامه پايان تحصيلات و ريز نمرات و تأئيديه مدارك تحصيلي؛
- نظارت بر امور مربوط به وظيفه عمومي دانشجويان و صدور گواهي اشتغال به تحصيل آنان؛
- نظارت بر امور نقل و انتقال دانشجويان با توجه به مقررات و ضوابط تعيين شده؛
- تهيه و تنظيم آمار و اطلاعات رشتههاي مختلف و ارسال آن ها به مراجع ذيصلاح؛
- مطالعه و بررسی آیین نامه های آموزشی و ارائه پیشنهادات لازم به شورای آموزشی مؤسسه برای بازنگری و بهبود آنها؛
- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقرارت آموزشی؛
- پیگیری استفاده هر چه بهتر دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان از آیین نامه های مربوطه؛
- نظارت بر صدور ریز نمرات و گواهینامه ها، دانشنامه ها و تاییدیه تحصیلی دانش آموختگان؛
- نظارت بر امور مربوطه به وظیفه عمومی دانشجویان؛
- نظارت بر امور ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان؛
- شرکت فعال در تدوین استراتژی های معاونت آموزشی دانشگاه؛
- بررسي مستمر فرآيندهاي اجرايي خدمات آموزشي و پيشنهاد شيوه هاي مناسب؛
- بهره گيري از شيوه هاي مناسب جهت ارتقاي كيفي خدمات آموزشي؛
- تشكيل پرونده و ثبت نام پذيرفته شدگان مطابق با آئين نامه و شيوه نامه هاي آموزشي؛
- كنترل سنوات تحصيلي دانشجويان؛
- تهيه گزارش هاي كارشناسي پرونده هاي دانشجويان؛
- نظارت بر اجراي برنامه هاي مصوب مقاطع مختلف رشته هاي تحصيلي؛
- صدور انواع گواهي هاي تحصيلي براي دانش آموختگان؛
- نظارت بر عملكرد فعاليت هاي آموزشي دانشجويان؛
- امور مربوط به دانشجويان ممتاز (استعدادهاي درخشان)؛
- ارائه گزارش هاي آماري و تدوين گزارش عملكرد سالانه از فعاليت هاي آموزشي دانشگاه؛
- ارائه مشاوره و اطلاع رساني به دانشجويان در زمينه مقررات و آيين نامه هاي آموزشي؛
- ارسال تأییدیه فارغ التحصیلی به دانشگاهها و مراکز دولتی؛
- حفظ و نگه داری سوابق تحصیلی دانش آموختگان؛
- انجام سایر امور محوله از طرف مقام مافوق؛