صفحه اخبار

اطلاعیه حذف و اضافه نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1401

حذف و اضافه

اطلاعیه حذف و اضافه نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1401
 

زمان‌بندی حذف و اضافه از بامداد روز شنبه 1400/07/10 لغایت ساعت پایان روز دوشنبه 1400/07/12 در کلیه ساعات شبانه‌روز به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه آموزش می‌باشد.

دانشجویان محترم ضمن توجه به زمان‌بندی، به نکات ذیل دقت فرمایید:

۱- قبل از انتخاب دروس، شرایط مربوط به چارت رشته، مصوبه‌های مربوط به دروس عمومی و همچنین اختیاری‌های مازاد و دروس پیش‌نیاز و نظر مدیران محترم گروه‌های مربوطه را در نظر گرفته و رعایت فرمایید.

2- همه دانشجویانی که انتخاب واحد نموده‌اند (به جز ورودی‌های مهر 1400) می‌توانند در حذف و اضافه شرکت نمایند.

۳- رعایت سقف واحد مجاز و کف واحد مجاز؛

  • کف واحد برای انتخاب واحد ۱۲ واحد می‌باشد. (به‌استثنای دانشجویان ترم آخر). اگر بالاجبار واحد کمتری اخذ نمایید می‌بایست جهت اخذ مجوز ابقای ترم، بعد از حذف و اضافه، به کارشناس آموزش مربوطه مراجعه فرمایید.
  • دانشجویان با معدل ترم بالای ۱۷ یا دانشجویان ترم آخر، تنها با تأیید مدیرگروه و ارسال فرم درخواست به کارشناس آموزش می‌توانند تا سقف واحد ۲۴ واحد انتخاب نمایند.
  • اخذ درس به‌عنوان معرفی به استاد هم در قالب همین تعداد واحد قرار دارد.
  • برای دانشجویان عادی؛ سقف واحد ۲۰ واحد است.
  • باتوجه‌به نامه شماره 142965/2 مورخ 1400/06/27 وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویانی که در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 1400-1399 مشروط شده‌اند، محدودیت اخذ حداقل واحد در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1401 برای آنها برداشته شده است.
  •  تعداد انتخاب دانشجویان در حذف و اضافه ۲ درس خواهد بود (۲ درس اضافه و ۲ درس حذف)

4- اخذ دروس به‌صورت تداخل کلاسی یا امتحانی حتی برای دانشجویان ترم آخر و حتی در صورت عدم اخطار سامانه آموزش مجاز نیست.

  • برای اطمینان از صحت انتخاب واحد انجام شده، از گزارش‌های مربوط به برنامه کلاسی و امتحانی استفاده بفرمایید.

5- پیشنهاد می‌شود که دروس با اولویت آزمایشگاه و کارگاه و دروس با ظرفیت کمتر، ثبت شوند.

6- دانشجویانی که سرترم ندارند (ترم‌های ۹ و ۱۰ کارشناسی پیوسته، ترم‌های 5 و 6 کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد) ابتدا درخواست تمدید سنوات را در سامانه سجاد وزارت علوم به آدرس: https://portal.saorg.ir  ثبت نموده و سپس درخواست خود را همراه با کد پیگیری ثبت نام در سامانه سجاد در کارتابل آموزش برای کارشناس آموزش (کد 44 سرکار خانم چمن زاده) ارسال نمایند و پس از این مراحل در نهایت انتخاب واحد خود را از کارشناس مربوطه پیگیری نمایید.

  • بدیهی است دانشجویانی که نیاز به تمدید سنوات دارند درخواست خود را حداقل یک هفته قبل از انتخاب واحد ثبت و پیگیری نمایند که در فرصت مناسب نظر مسئولین و کارشناسان دانشکده قابل ثبت و پیگیری باشد.
  • متأسفانه تعدادی از دانشجویان دقیقاً در روزهای انتخاب واحد و هم‌زمان با حجم زیاد مراجعات دیگر درخواست خود را ثبت و پیگیری می‌نمایند که همین امر مشکلاتی را ایجاد می‌نماید.

7- دانشجویانی که سرترم آنها ایجاد نشده و ایجاد سرترم منوط به بررسی درخواست آنها در کمیسیون موارد خاص می‌باشد می‌بایست هر چه سریع‌تر فرم درخواست دانشجو را تکمیل و در سامانه سجاد ثبت و به کمیسیون ارسال نمایند.

8- دانشجویانی که به هر شکل دارای خطاهای مالی در سامانه آموزش هستند می‌بایست مشکل خود را با بخش اداری مالی دانشجویان (داخلی 136)، مطرح و برطرف و در صورت ضرورت مراجعه حضوری نمایند.

9- دانشجویانی که در یکی از مراحل حذف و اضافه با خطای سیستم مواجه می‌شوند می‌بایست وابسته به نوع خطای پیش‌آمده مورد را با کارشناس آموزش مربوطه مطرح و پیگیری نمایند و در صورت ضرورت مراجعه حضوری نمایند.

  • در ایام انتخاب واحد و حذف و اضافه باتوجه‌به حجم زیاد مراجعات آموزشی، اولویت پاسخگویی کارشناسان، مراجعات حضوری می‌باشد و در صورت امکان پاسخگوی تماس‌های تلفنی نیز هستند؛ لذا بهتر است در موارد ضروری و مهم، پیگیری مناسب انجام شود.

10- باتوجه‌به اینکه برنامه‌ریزی توسط مدیران محترم گروه انجام می‌شود لذا موارد مربوط به زمان‌بندی کلاس‌ها و امتحانات و اساتید و ... در حیطه اختیارات مدیران محترم گروه‌ها می‌باشد و خواهشمند است این موارد را با کارشناسان آموزش مطرح نفرمایید. برای این منظور هرکدام از مدیران گروه یک روز در مؤسسه جهت حل مشکلات دانشجویان حضور دارند. لازم است قبل از مراجعه از ساعات حضور مدیران گروه اطلاع حاصل نمایید.

11- پیگیری نمرات تا زمانی که ثبت و تأیید استاد نشده‌اند در مرحله اول از طریق استاد و بعد مدیر محترم گروه و در مرحله بعد تأیید نهایی توسط آموزش انجام می‌شود.

12- دانشجو موظف است حداکثر پس از گذشت 24 ساعت از ثبت درخواست خود به سامانه آموزش مراجعه کرده و انتخاب واحد خود را کنترل نماید.

13- دانشجویانی که شرایط فارغ‌التحصیلی را دارند می‌بایست جهت حذف و اضافه، درخواست خود را برای کارشناس رشته ارائه نمایند:

شرایط فارغ‌التحصیلی:

دانشجویی که کمتر از 12 واحد باقیمانده داشته باشد. این دانشجو می‌بایست کل واحدهای باقیمانده را در این نیمسال اخذ کند و ادعای فارغ‌التحصیلی نماید. در صورت عدم اخذ تعدادی از این واحدهای باقیمانده در زمان حذف و اضافه توسط دانشجو، اداره کل آموزش می‌تواند پس از اتمام زمان حذف و اضافه، کلیه واحدهای اخذ شده دانشجو را حذف کرده و ثبت‌نام دانشجو را در این نیمسال ملغی کند.

تذکر مهم: دانشجویانی که مطابق با آیین‌نامه آموزشی اخراج آموزشی (اتمام سنواتی یا چند ترم مشروطی) می‌باشند و پورتال آموزشی ایشان توسط آموزش مسدود شده است، می‌بایست درخواست خود را از به کارشناس ارائه نمایند.
 

معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی

  • نویسنده : واحد انفورماتیک
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1400/07/10
  • تعداد مشاهده : 235 بار