پیام تسلیت دکتر سلیمانی سرپرست موسسه آموزش عالی حکمت در پی درگذشت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی


به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حکمت، دکتر حسین سلیمانی سرپرست موسسه آموزش عالی حکمت با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی (قدس الله نفسه الزکیه)، فقیه و حقوقدان، استاد و مدرس رشته فقه و حقوق دانشگاه خوارزمی و چهره ماندگار در رشته فقه و حقوق در ایران را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
استاد ارجمند حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید مصطفی موسوی بجنوردی
عضو محترم هیئت‌امنای مؤسسه آموزش عالی حکمت
درگذشت والد ارجمند آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی موجب تأثر و تألم شد. این مصیبت را به جنابعالی و اعضای بیت آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از پیشگاه حضرت حق برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبوری و سلامت مسئلت دارم.
دکتر حسین سلیمانی
سرپرست مؤسسه آموزش عالی حکمت

 

 

لازم به یادآوری است آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی صاحب ده‌ها کتاب و مقاله علمی در حوزه فقه و حقوق بوده و در سال 1359 دادگاه عالی قضات را به دستور امام خمینی(ره) تأسیس کرد و در سال ۱۳۶۸ به عضویت شورای عالی قضایی درآمد و تا زمان انحلال این شورای پنج نفره، که عالی‌ترین نهاد قضایی کشور بود، در آن عضویت داشت.
وی در سال ۱۳۶۸ به رتبهٔ دانشیاری و در سال ۱۳۸۲ به رتبه استادی رسید و در دانشکده‌های حقوق، الهیات دانشگاه‌های قم، تربیت مدرس، تهران، امام صادق، شهید بهشتی، آزاد، پژوهشکدهٔ امام خمینی، انقلاب اسلامی و مؤسسهٔ عالی بانکداری ایران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تدریس بوده و دو درس خارج فقه و اصول را در حوزهٔ علمیه تدریس می‌کرد.
وی همچنین عضو شورای پژوهش پژوهشکده حقوق و قانون ایران بود.