کنشگری دانشجویان عامل تقویت جامعه است


نماینده مردم محترم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کنشگری دانشجویان هدایتگر جامعه بوده و می‌تواند جلوی بسیاری از انحرافات را بگیرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حکمت، دکتر احمد امیرآبادی فراهانی در کرسی آزاد اندیشی ” مطالبات دانشجویان از حاکمیت” که در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حکمت در پردیسان برگزار شد به موضوع کنشگری دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: کنشگری دانشجویان هدایتگر و تقویت کننده جامعه بوده و می‌تواند جلوی بسیاری از انحرافات را بگیرد.
وی تجربه و آگاهی از مسائل روز را یکی از ویژگی‌های دانشجویان دانست و افزود: اخباری که منتشر می‌شود باید به درستی تحلیل و بررسی شده و گاهی نیاز است این روشنگری در رسانه انجام شود تا جامعه را دچار تنش نکند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر لزوم شرکت جوانان در انتخابات مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی جای افراد با تجربه و آگاه است زیرا هر لایحه یا طرحی که به مجلس آورده می‌شود باید با نگاهی ریزبین بررسی شود تا حقی از حقوق مردم ضایع نشود این در حالی است که گاهی جوانان به این نکات تسلط کافی ندارند.
وی در ادامه حضور جوانان را در دولت لازم خواند و بیان کرد: برخلاف مجلس که نیاز به تجربه دارد دولت جای جوانان جسور و البته آگاه است تا بتوانند مصوبات مجلس را به قاطعیت اجرا کرده و طرح و برنامه‌های لازم را برای توسعه کشور اجرایی کنند.
امیرآبادی همچنین در پاسخ به مطالبه یکی از دانشجویان مبنی بر افزایش وام دانشجویی و توجه به نیازهای دانشجویان گفت: تلاش می‌کنم مطالبات دانشجویان در خصوص پرداخت شهریه را در مجلس پیگیری کنم تا شرایط مناسب‌تری برای دانشجویان فراهم شود.
وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر خرید واگن از تولید کنندگان داخلی برای راه اندازی مترو قم گفت: جایی که جان مردم در خطر باشد باید تمام جوانب سنجیده شده و در صورت نیاز کالای خارجی نیز تهیه شود و بر اساس همین نظر مجلس با ورود خودروهای خارجی و تجهیزات پزشکی موافق است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پایین بودن سرانه ورزشی در کشور را نیز یکی از مسائل جوانان دانست و خاطرنشان کرد: استان قم با وجود همین کمبود سرانه ورزشی در این حوزه موفق بوده و شاهد درخشش جوانان به خصوص زنان در رشته‌های مختلف ورزشی هستیم.
وی همچنین راه اندازی فرودگاه قم را نیز مورد بررسی قرار داد و افزود: بسیاری از مشکلات ساخت فرودگاه قم برطرف شده و دولت جدید اهتمام ویژه‌ای به ساخت فرودگاه قم دارد و ما نیز به عنوان نمایندگان قم در حالی پیگیری آن هستیم.
امیرآبادی در پایان با بررسی درخواست‌های دانشجویان مبنی بر جذب دانشجو و تامین نیازهای آموزشی موسسه آموزش عالی حکمت گفت: پیگیر مسائل آموزشی و مالی دانشگاه بوده تا این دانشگاه در همه حوزه‌های علمی و فرهنگی در کشور موفق باشد.
انتهای پیام/