اطلاعیه انتخاب واحد دانشجویان – نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401


بسمه‌تعالی

اطلاعیه انتخاب واحد دانشجویان – نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401

 

بر اساس مصوّبه ­ی شورای آموزشی دانشگاه، ثبت‌نام و انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401 از روز یکشنبه مورخ 9 بهمن ماه لغایت یکشنبه 16 بهمن ماه به مدت 8 روز و به ‌صورت غیرحضوری (اینترنتی) می‌باشد.

1- کلیه دانشجویان می‌توانند از روز یکشنبه مورخ 1401/11/09 لغایت یکشنبه 1401/11/16 بر اساس تقسیم بندی رشته اقدام به انتخاب واحد نمایند. لازم به ذکر است، باتوجه ‌به درنظرگرفتن بازه زمانی8 روزه و نیز شروع کلاس‌های نیمسال دوم از 16 بهمن ‌ماه هیچ‌گونه تمدیدی درخصوص زمان انتخاب واحد صورت نخواهد گرفت و فقط دانشجویان دارای انتخاب واحد، اجازه حذف و اضافه و ترمیم دروس خود را خواهند داشت.

 

2- میزان شهریه علی‌الحساب برای ورود به فرایند انتخاب واحد به شرح ذیل می باشد:

3- دانشجویان عزیز می­بایست در زمان مقرر جهت ثبت‌نام و انتخاب واحد به پورتال آموزشی ( از طریق سایت مؤسسه/ ورود به سامانه آموزش/ نام کاربری(شماره دانشجویی) و کلمه عبور (کد ملی) ) مراجعه و واحدهای موردنظر خود را اخذ نمایند.

4- طبق آیین­نامه آموزشی دانشجو مطابق با مقطع تحصیلی خود ملزم به رعایت حداقل و حداکثر واحد انتخابی در هر نیمسال می­باشد. مسئولیت رعایت کلیه قوانین آموزشی بر عهده شخص دانشجو می­باشد. لذا هر زمانی از تحصیل مشخص شود که دانشجو شرایط ادامه تحصیل را نداشته است، مؤسسه می تواند از ادامه تحصیل دانشجو و یا صدور مدرک فارغ التحصیلی وی ممانعت بعمل آورده و کلیه عواقب مالی و آموزشی آن متوجه شخص دانشجو می­باشد.

5- دانشجویان گرامی در هنگام انتخاب واحد به برنامه امتحانی پایان ترم نیز توجه داشته باشید. بنابر تصویب شورای آموزشی، امکان انتخاب واحد دروسی که ساعت درسی و یا ساعت امتحانی آن­ها تداخل داشته باشد وجود ندارد. امکان تغییر ساعت و تاریخ امتحان نیز پس از شروع انتخاب واحد تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نمی­باشد.

6- طبق آیین نامه آموزشی”چنانچه دانشجویی در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2 نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب مشروط شده باشد” اخراج آموزشی محسوب می­شود و می­تواند به صورت مشروط و با تکمیل فرآیند درخواست کمیسیون موارد خاص دانشگاه در این نیمسال ثبت نام نماید.

7- در زمان حذف و اضافه (بر اساس زمان‌بندی اعلام شده در تقویم آموزشی)، دانشجو می‌تواند صرفاً 2 درس را حذف و 2 درس اخذ نماید.

8- یادآور می‌گردد، مطابق ماده 21 آیین‌نامه آموزشی وزارت علوم (قابل مشاهده در سایت دانشگاه) عدم تکمیل مراحل ثبت‌نام در زمان اعلام شده توسط شورای آموزشی دانشگاه به منزله انصراف از تحصیل است و دانشجو می‌بایست هزینه انصراف آن ترم را طبق مقررات بپردازد. در صورت تأخیر یا ارائه عذر موجه نیز، دانشجو حق انتخاب واحد و ادامه تحصیل در این نیمسال را ندارد با این تفاوت که نیمسال مذکور جزء مرخصی با احتساب سنوات مجاز تحصیل وی محسوب می­گردد.

9- باتوجه ‌به احتمال بروز مشکل در درگاه‌های پرداخت جهت پرداخت الکترونیک شهریه، پیشنهاد می‌شود پیش از سر رسید زمان ثبت‌نام و ایجاد بار ترافیک در درگاه­های پرداخت و سرور مربوطه و مشکلات احتمالی ناشی از آن، نسبت به پرداخت شهریه علی­الحساب تعیین شده اقدام نمایید.

10- با عنایت به اینکه بعد از ثبت‌نام اولیه ممکن است بعضی از گروه‌های درسی حذف شوند (باتوجه‌به تعداد ثبت نامی در هر گروه درسی و یا گروه آزمایشگاهی)، دانشجو ملزم است به اطلاعیه‌های آموزش قبل از اتمام حذف و اضافه توجه کافی مبذول نماید. اظهار عدم اطلاع از اطلاعیه آموزش، حقّی را برای اعتراض دانشجو ایجاد نخواهد کرد و ثبت ‌نام دانشجو پس از اتمام مهلت حذف و اضافه نهایی محسوب می­گردد.

11- حذف و اضافه و ترمیم دروس، از تاریخ 1401/11/30 لغایت 1401/12/02 می‌باشد.

12- دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که قصد ادامه تحصیل و انتخاب واحد در نیمسال پنجم و ششم سنوات تحصیلی خود را دارند، می‌بایست پس از مراجعه به مؤسسه و تکمیل فرایندهای کمیسیون موارد خاص (نظام‌وظیفه برای آقایان) به پورتال آموزشی مراجعه و نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند.

       اداره آموزش مؤسسه آموزش عالی حکمت
    1401/11/08