اطلاعیه جامع انتخاب واحد دانشجویان – نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402
بر اساس مصوّبه شورای آموزشی دانشگاه، ثبتنام و انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1403–1402 از روز شنبه مورخ 4 شهریور لغایت پنجشنبه 9 شهریور به مدت 6 روز و به صورت غیرحضوری(اینترنتی) میباشد.
1- تمامی دانشجویان میتوانند از روز شنبه مورخ 1402/06/04 لغایت پنجشنبه 1402/06/09 اقدام به انتخاب واحد نمایند. لازم به ذکر است، باتوجه به درنظرگرفتن بازه زمانی 6 روزه و نیز شروع کلاسهای نیمسال اول از 18 شهریورماه هیچگونه تمدیدی درخصوص زمان انتخاب واحد صورت نخواهد گرفت و فقط دانشجویان دارای انتخاب واحد، اجازه حذف و اضافه و ترمیم دروس خود را خواهند داشت.
2- میزان شهریه علیالحساب برای ورود به فرایند انتخاب واحد به شرح ذیل می باشد:
ردیف | مقطع و رشته | مبلغ شهریه علیالحساب |
---|---|---|
1 | مدیریت مالی و حسابداری (کاردانی و کارشناسی) | 20،000،000 ریال |
2 | عمران - مکانیک - تأسیسات - نقشهبرداری - طراحی دوخت - نقاشی - ادبیات نمایشی | 20،000،000 ریال |
3 | معماری (کاردانی و کارشناسی) | 20،000،000 ریال |
4 | کارشناسی ارشد | 40،000،000 ریال |
3- دانشجویان عزیز می بایست در زمان مقرر جهت ثبتنام و انتخاب واحد به پورتال آموزشی (از طریق سایت مؤسسه/ ورود به سامانه آموزش/ نام کاربری(شماره دانشجویی) و کلمه عبور (کد ملی)) مراجعه و واحدهای مورد نظر خود را اخذ نمایند.
4- طبق آیین نامه آموزشی دانشجو مطابق با مقطع تحصیلی خود ملزم به رعایت حداقل و حداکثر واحد انتخابی در هر نیمسال می باشد. مسئولیت رعایت کلیه قوانین آموزشی بر عهده شخص دانشجو است. لذا هر زمان در طور تحصیل مشخص شود که دانشجو شرایط ادامه تحصیل را نداشته است، مؤسسه می تواند از ادامه تحصیل دانشجو و یا صدور مدرک فارغ التحصیلی وی ممانعت بعمل آورده و کلیه عواقب مالی و آموزشی آن متوجه شخص دانشجو می باشد.
5- دانشجویان گرامی در هنگام انتخاب واحد به برنامه امتحانی پایان ترم نیز توجه داشته باشید. بنابر تصویب شورای آموزشی، امکان انتخاب واحد دروسی که ساعت درسی و یا ساعت امتحانی آنها تداخل داشته باشد وجود ندارد. امکان تغییر ساعت و تاریخ امتحان نیز پس از شروع انتخاب واحد تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نمی باشد.
6- طبق آیین نامه آموزشی”چنانچه دانشجویی در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2 نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب مشروط شده باشد” اخراج آموزشی محسوب می گردد و می تواند به صورت مشروط و با تکمیل فرآیند درخواست کمیسیون موارد خاص دانشگاه در این نیمسال ثبت نام نماید.
7- در زمان حذف و اضافه (بر اساس زمانبندی اعلام شده در تقویم آموزشی)، دانشجو میتواند صرفاً 2 درس را حذف و 2 درس اخذ نماید.
8- یادآور میگردد، مطابق ماده 21 آییننامه آموزشی وزارت علوم (قابل مشاهده در سایت دانشگاه) عدم تکمیل مراحل ثبتنام در زمان اعلام شده توسط شورای آموزشی دانشگاه به منزله انصراف از تحصیل است و دانشجو میبایست هزینه انصراف آن ترم را طبق مقررات بپردازد. در صورت تأخیر یا ارائه عذر موجه نیز، دانشجو حق انتخاب واحد و ادامه تحصیل در این نیمسال را ندارد با این تفاوت که نیمسال مذکور جزء مرخصی با احتساب سنوات مجاز تحصیل وی محسوب می گردد.
9- باتوجه به نیاز به ثبت تراکنش های مالی توسط اداره مالی مؤسسه، پیشنهاد میشود پیش از سر رسید زمان ثبتنام و ایجاد بار ترافیک در ثبت فیش ها و مشکلات احتمالی ناشی از آن، نسبت به پرداخت شهریه علی الحساب تعیین شده اقدام نمایید.
10- با عنایت به اینکه بعد از ثبتنام اولیه ممکن است بعضی از گروههای درسی حذف شوند (با توجه به تعداد ثبت نامی در هر گروه درسی و یا گروه آزمایشگاهی)، دانشجو ملزم است به اطلاعیههای آموزش قبل از اتمام حذف و اضافه توجه کافی مبذول نماید. اظهار عدم اطلاع از اطلاعیه آموزش، حقّی را برای اعتراض دانشجو ایجاد نخواهد کرد و ثبت نام دانشجو پس از اتمام مهلت حذف و اضافه نهایی محسوب می گردد.
11- حذف و اضافه و ترمیم دروس، از تاریخ 1402/07/01 لغایت 1402/07/06 میباشد.
12- دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که قصد ادامه تحصیل و انتخاب واحد در نیمسال پنجم و ششم سنوات تحصیلی خود را دارند، میبایست پس از مراجعه به مؤسسه و تکمیل فرایندهای کمیسیون موارد خاص (نظاموظیفه برای آقایان) به پورتال آموزشی مراجعه و نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند.
اداره آموزش مؤسسه آموزش عالی حکمت
1402/06/02